Preview

Strategic decisions and risk management

Advanced search

The commercialization instruments of innovations: empirical research on FMCG market

https://doi.org/10.17747/2078-8886-2017-6-42-51

Abstract

The research objective is in definition of the main tools participating in process of commercialization of grocery and marketing on the basis of expansion and deepening of the existing theory and methodology of commercialization, and also development of recommendations to improvement of tools that will promote finally to increase of efficiency of process of acceptance of a novelty by the market. Research is conducted on the basis of two-stage methodology including at the first stage carrying out questioning among the employees occupied in the course of commercialization in the large companies FMCG of the market, and at the second stage a case - research of two - players of the Russian market of juice. Confirmation of the made hypothesis that in most cases the innovations put on the market, can be considered grocery that is explainable that such innovations are capable to give to consumers essentially new advantages is result of research. The interrelation between stages of commercialization and the tools applied during this period is also confirmed. In the analysis of separate tools the tools informing the consumer on new products showed the greatest importance. Among them the special importance is played by TV advertizing. Practical application of results consists in identification tools for each of stages of commercialization of innovations the FMCG companies, and also those from them which play a paramount role on each of stages are defined.

About the Authors

E. V. Arsenova
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation
Cand.Econ.Sci., professor of Department of management, the dean of Faculty of management Financial University under the Government of the Russian Federation


O. N. Pankova
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation
The undergraduate of the program "Management of Innovations and Business" of department of management of Financial University under the Government of the Russian Federation


References

1. Белоцерковская Н. В., Иванченко О. П. (2014). Маркетинговые инновации: подходы, виды, содержание и внедрение // Вестник ОГУ. № 4 (165). С.207–213.

2. Ганенко И. (2017) Производство соков в 2016 году снизилось почти на 12 % // Агроинвестор. URL: http://www.agroinvestor.ru / markets / news / 26309‑proizvodstvo-sokov-v-2016‑godu-snizilos-pochti-na-6 / .

3. Голубков Е. П. (2008) Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. М.:Финпресс.496 с.

4. Голубкова Е. Н. (2016). Интегрированные маркетинговые коммуникации: учебник и практикум для академического бакалавриата. 2‑е изд., перераб. и доп. М.: Юрайт. 344 с.

5. Дащенко Э. А. (2014) Формирование эффективной системы распределения на рынке инновационной продукции // Экономика и менеджмент инновационных технологий. № 1. URL: http://ekonomika.snauka.ru / 2014 / 01 / 3689.

6. Демченко А. (2009). Маркетинговые инновации в условиях кризиса // Маркетинг. № 1. С. 44–50.

7. Каленская Н. В. (2012). Маркетинг инноваций: Учеб. пос. Казань, Изд-во КФУ.186 с.

8. Киселев Б., Дегтярева В. (2007). Стратегические факторы успеха маркетинговых инноваций // Маркетинг. № 5. С. 50–59.

9. Контекстная реклама [б.г.] // Академик. URL: http://dic.academic.ru / dic.nsf / ruwiki / 134265.

10. Курятников А. Б., Линдер Н. В. (2015). Использование парадигмы «открытых инноваций» при построении корпоративных инновационных систем холдинга: эмпирическое исследование // Стратегии бизнеса. № 7 (14). С. 44–51.

11. Линдер Н. В., Арсенова Е. В. (2016). Инструменты стимулирования инновационной активности холдингов в промышленности // Научные труды Вольного экономического общества России. Т. 198. С. 266–274.

12. Маркетинг ре-микс: эффективные вложения в продвижение (2016). URL:http://www.nielsen.com / ru / ru / insights / reports / 2016 / marketing-remix.html.

13. Медийная реклама в Интернете (2015) // Lpgenerator. URL:http://lpgenerator.ru / blog / 2015 / 05 / 06 / medijnaya-reklama-v-internete-vidy-preimushestva-effektivnost / .

14. О продукте Pulpy [б.г.] // Pulpy.URL: http://pulpy.ru.

15. Погосян А. М. (2016). Факторы, влияющие на распространение и принятие инноваций в сфере платежных технологий // Эффективное Антикризисное Управление. № 3 (96). С. 86–93.

16. Роганян О. А. Формирование инновационных маркетинговых методов создания конкурентного преимущества фирмы: Автореф. дис.… канд. экон. наук. М., 2012. 19 с. URL: http://www.dissers.info / abstract_581432.html.

17. Роджерс Л. (2010). Маркетинг в малом бизнесе / Пер. с англ.М.: Аудит;Юнити, 2006. 247 с.

18. Руководство Осло (2010). Рекомендации по сбору и анализу данных по инновациям / Организация экономического сотрудничества и развития (ОЭСР) и Статистическое бюро европейских сообществ (Евростат); пер. Центра исследований и статистики науки. М.

19. Тизерная реклама [б.г.] // Академик. URL: http://dic.academic.ru / dic.nsf / ruwiki / 134265.

20. Трачук А., Тарасов И. (2015).Исследование эффективности инновационной деятельности организаций на основе процессного подхода // Проблемы теории и практики управления. № 9. С. 52–61.

21. Трачук А. В. (2012). Инновации как условие долгосрочной устойчивости российской промышленности // Эффективное Антикризисное Управление. № 6 (75). С. 66–71.

22. Трачук А. В. (2013). Формирование инновационной стратегии компании // Управленческие науки. № 3. С. 16–25.

23. Трачук А. В., Корнилов Г. В. (2013). Динамика процессов внедрения инноваций в области производства банкнот // Деньги и кредит. № 9. С. 3–9.

24. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2017а).Инновации и производительность российских промышленных компаний // Инновации. № 4 (222). С. 53–65.

25. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2017б). Распространение инструментов электронного бизнеса в России: результаты эмпирического исследования // Российский журнал менеджмента. Т. 15. № 1. С. 27–50.

26. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2014). Стратегия формирования устойчивых конкурентных преимуществ инновационно-ориентированными промышленными компаниями // Стратегическое планирование и развитие предприятий: Матер. Пятнадцатого всерос. симпозиума / Под ред. Г. Б. Клейнера. М.: ЦЭМИ РАН. С. 181–183.

27. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2016а). Адаптация российских фирм к изменениям внешней среды: роль инструментов электронного бизнеса // Управленческие науки. № 1. С. 61–73.

28. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2016 б). Влияние ограничений ликвидности на вложения промышленных компаний в исследования и разработки и результативность инновационной деятельности // Эффективное Антикризисное Управление.№ 1. С. 80–89.

29. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2016 в). Методика многофакторной оценки инновационной активности холдингов в промышленности // Научные труды Вольного экономического общества России. Т. 198 С. 298–308.

30. Хасанов А. Р., Трачук А. В. (2016). Эволюция теорий вывода на рынок новых продуктов // Стратегии бизнеса. № 1. С. 24–28.

31. Ядов В. А. (2007) Стратегия социологического исследования. Описание, объяснение, понимание социальной реальности.

32. ‑е изд., испр. М.: Омега-Л. 567 с.

33. J7 освежит это лето «новинкой с кислинкой» ( [б.д.]) // Вимм-Билль-Данн.URL: http://wbd.ru / news / archive / 2016 / 2814 /


Review

For citations:


Arsenova E.V., Pankova O.N. The commercialization instruments of innovations: empirical research on FMCG market. Strategic decisions and risk management. 2017;(6):42-51. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2078-8886-2017-6-42-51

Views: 2723


ISSN 2618-947X (Print)
ISSN 2618-9984 (Online)